Vegetarische nacho’s

Vegetarische nacho's

Nacho’s oh nacho’s. Ultiem comfortfood waar ik zo nu en dan mega zin in heb. Dan moet ik het eten. Bij de borrel of als maaltijd.

Meestal ga ik voor nacho’s met gehakt (zoals deze schotel) maar soms wil je eens wat anders. Ik neem dan meestal de nacho salade, maar deze keer wilde ik geen vlees. Uiteindelijk maakte ik deze vegetarische nacho’s met lekker veel groenten. Super lekker, en iets gezonder.

Lekker bij de borrel of als maaltijd.

Vegetarische nachoschotelVegetarische nacho’s

Ingrediënten voor 2-3 personen (hoofdmaaltijd) of 8 personen als borrelhapje

  • nacho’s (hoeveelheid naar smaak)
  • 1 rode ui
  • 2 roma tomaten
  • 1,5 paprika (ik nam een mix tussen geel, groen en rood)
  • 1 courgette
  • 1,5 theelepel taco kruiden
  • eetrijpe avocado
  • geraspte kaas

Bereiding:

Snijd de ui in halve ringen, en de courgette en paprika in blokjes. Bak dit in een koekenpan met olie aan.

Verwijder de zaadlijsten van de tomaten en snijd de tomaten in blokjes. Voeg dit bij de pan met groenten en bak even mee. Breng de groenten op smaak met taco kruiden en laat dit even meebakken.

Prak 2/3 van de avocado tot een smeuïge substantie. Breng op smaak met peper en zout en zet even apart. Snijd de overige avocado in blokjes.
Verwarm de oven voor op 180 C.

Vet een ovenschaal in en verdeel een laagje nacho’s over de boven. Verdeel hierover een beetje geraspte kaas en vervolgens een deel van de gebakken groenten. Verdeel hierover geraspte kaas en vervolgens weer een nieuwe laag nacho’s. Ga net zo lang door tot het mengsel op is, of je genoeg hebt. Verdeel tot slot de blokjes avocado over de schotel en sluit af met een beetje geraspte kaas.

Bak de schotel 15 tot 20 minuten in de oven tot de kaas mooi gesmolten is. Verdeel de smeuïge avocado over de schotel en serveer eventueel met creme fraiche en zoet zure saus.

Eet de vegetarische nacho’s met de handen.

Tip: serveer je de vegetarische nacho’s als borrelhapje? Verdeel het dan bijvoorbeeld over kleinere schaaltjes.

———————————————
Op de hoogte blijven? Volg mijn blog via Facebook, Twitter of Bloglovin
Op Instagram (username @brendakookt) komen de lekkerste foodfoto’s voorbij!

 

———————————————-

TIP: Neem een kijkje in mijn winkeltje en bestel mijn handige maaltijdplanner en boodschappenplanner! Hier bestel je ook mijn kookboek Snelle klassiekers met een twist!

Wil je op de hoogte blijven? Volg Brenda Kookt op Facebook via Instagram (username @brendakookt) deel ik naast foto’s van mijn recepten ook persoonlijke updates en foodfoto’s. 

Kook je een recept van mijn blog? Laat het mij op social media weten met de hashtag #BRENDAKOOKT, dat vind ik super leuk om te zien!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

REACTIES

  1. Ellen says

    Zoo lekker! Dit moet ik dringend nog eens maken! :)

  2. Sylvia says

    Oew, klinkt heerlijk! Deze ga ik opslaan :)

  3. Kristina says

    Heerlijk…puber zoon wil dit wel veeel vaker eten.

  4. Hubert says

    Ik heb het net gemaakt, heb alleen ipv courgette, bruine bonen gebruikt. Erg lekker..Bedankt voor het recept.