Ga naar de inhoud

Snap Shots Vietnam#1

Snap Shots Vietnam 028

Vorige week was ik op uitnodiging van Queens Vis in Vietnam. Na negatieve berichten over Panga gingen we met een groep bloggers op pad om de productie van de panga van Queens Vis te ervaren. Samen met bloggers Francesca, Sabine, Phillippine, Simone en Jelmer ging ik dit panga avontuur aan.

In dit eerste artikel deel ik de Snap Shots van de eerste dag, er volgt nog een tweede Snap Shot artikel en een informatief artikel over panga. Over hoe ik het allemaal heb ervaren. Maar eerst gaan we voor de Snap Shots omdat ik weet dat jullie daar op zitten te wachten.

In totaal waren we iets langer dan 48 uur in Vietnam. Een flinke reis voor zo’n korte trip. Maar het was het waard. Kijk mee naar de eerste 28 uur van ons panga avontuur:

Snap Shots Vietnam 011

We beginnen op Schiphol. Ready to go!

Samen met Sabine (mijn vliegmaatje) was ik er helemaal klaar voor.

Snap Shots Vietnam 012

In totaal was het iets meer dan 13 uur vliegen naar Ho Chi Minh City. Na 6,5 uur vliegen hadden we op Dubai een overstap van 3 uur. Tijd voor een lekker sapje.

We vlogen met Emirates, wat een heerlijke maatschappij is dat zeg. Niets ontbrak ons, er was genoeg beenruimte, een dekentje, een kussentje en genoeg films voor een rondje om de wereld. En het eten was ook zeker niet verkeerd.

Snap Shots Vietnam 001

Om 21.00 uur lokale tijd waren we ingecheckt in ons hotel. (tijdens de reis van het vliegveld naar het hotel keek ik mijn ogen uit) Nog voldoende tijd om elkaar te leren kennen en een hapje te eten. We belandden op het dakterras van het Rex Hotel en aten Vietnamese hapjes.

En zo ziet het er achter de schermen uit. – foto door Jelmer de Boer

Snap Shots Vietnam 004

Na een kort nachtje slapen was het tijd voor het ontbijt. De Vietnamese keuken (noedelsoep, dim sum etc.) bleek niet zo mijn ding op de vroege morgen. Ik ging voor veilig en vertrouwd. Dus voor broodjes, tropisch fruit en yoghurt.

Snap Shots Vietnam 005

We werden opgehaald door medewerkers van Vin Hoan, de leverancier van Queens Vis. In de fabrieken van Vin Hoan wordt de panga van Queens Vis verwerkt.

Nog voor we het pand binnen stapten moesten we onze schoenen wisselen voor crocs..

Snap Shots Vietnam 013

Hygiëne staat hoog in het vaandel. Op deze foto heb ik al minstens 3 paar verschillende schoenen aangehad, 3 keer de handen gewassen, handschoentjes aan en de handschoentjes gedesinfecteerd.

De marinade voor de Queens gemarineerde panga mosterd & dille staat klaar voor gebruik. Leuk weetje: in deze marinade zitten alleen maar dingen die ook in ons keukenkastje staan. Geen vreemde toevoegingen dus.

Snap Shots Vietnam 014

Het marineren van de panga’s doen ze ‘gewoon’ met de hand.

Snap Shots Vietnam 015

Met zijn allen moesten we natuurlijk even op de foto met de panga van Queens Vis.

Snap Shots Vietnam 007

En daarna was het tijd om de vis te proeven. Lunch numero uno bestond uit heerlijke visjes.

En werd er een presentatie gegeven zodat we meer te weten konden komen over de achtergrond van de panga. In een volgend informatief artikel zal ik hierop in gaan.

Snap Shots Vietnam 016

Na het bezoeken van de fabriek was het tijd om de stad te ontdekken. Op naar de 49e verdieping van de Bitexco Financial Tower.

Snap Shots Vietnam 017

Uitzicht! En Happy Faces!

Ho Chi Minh is ontzettend groot, er wonen maar liefst 8 miljoen mensen in deze stad!

Hierna bezochten we de oorlogsmuseum, de War Remmants Museum. Ontzettend indrukwekkend, ik kreeg er kippenvel van. Wat is het toch bizar wat mensen elkaar aan kunnen doen.

Snap Shots Vietnam 018

Daarna was het tijd voor een leuker gedeelte: de tweede lunch!

Bij Bún Bò Gân aten we écht Vietnamees streetfood, Pho. Dit is een noedelsoep. En ja dat eet je met stokjes op hele lage plastic krukjes.

Snap Shots Vietnam 019

Het eten met stokjes gaat me met sushi goed af, noedelsoep met stokjes is een heel ander ding heb ik geleerd.

Een extra tip voor iedereen die echte Vietnamese Pho gaat eten: voeg geen extra peper toe. Ik herhaal: voeg GEEN extra peper toe. Ook niet als het mooier staat voor de foto.

Een van de vele groepsfoto’s die we hebben gemaakt. Ik ben nog nooit zo vaak met dezelfde foto op de foto gezet.. 🙂

Snap Shots Vietnam 021

Na de lunch hadden we vrije tijd. Wij foodies wisten wat ons te doen stond, op naar de markt! We bezochten Cho Ben Thanh Market.

Helaas was het al het einde van de dag en waren veel kraampjes met verse producten al aan het opruimen. Maar hierdoor was het (gelukkig) wel minder druk en benauwd op de markt.

Snap Shots Vietnam 020

Zoals een echte toerist liep ik met de rugtas op mijn buik..  – foto door Simones Kitchen

Snap Shots Vietnam 022

Op straat werden er veel Vietnamese gerechtjes gekookt. We namen verschillende dingen mee zodat we van alles konden proeven.

De verse kokosnoot met kokoswater was heerlijk, veel lekkerder dan het kokoswater uit de pakjes in de supermarkt.

Snap Shots Vietnam 024

Proost!

Springroll’s, gebakken sticky rice en dim sum..

Snap Shots Vietnam 023

Groepsselfie.. 🙂

Snap Shots Vietnam 025

Nadat we ons hadden opgefrist werden we opgehaald voor de volgende activiteit. Een Vietnamese avond. Een avond vol met heerlijk Vietnamees eten. Al moet ik bekennen dat ik de slak heb overgeslagen.

Snap Shots Vietnam 026

Vooral de springrolls vielen erg bij me in de smaak.

Het toetje van rijstballetjes met een soort drank was helaas niet helemaal mijn ding. Daar moet je van houden denk ik..

Zo, dit was het einde van onze eerste dag in Vietnam. Wat hebben we veel gezien hè? Omdat het aardig veel is lijkt het me handig als ik de tweede (en laatste) dag in een volgend artikel deel. In dat artikel zie je ook meer van de omgeving, we gingen namelijk de stad uit. Ben je ook wel eens in Vietnam geweest?

———————————————

Op de hoogte blijven? Volg mijn blog via FacebookTwitter of Bloglovin
Op Instagram (username @brendakookt) komen de lekkerste foodfoto’s voorbij!