Brenda’s eetdagboekje #3 (2015)

Brenda's eetdagboekje 0301

Laat ik meteen met de deur in huis vallen: de afgelopen week had niets te maken met ‘Back to normal’ zoals ik dat noem. Er is (te) weinig fruit gegeten, ik heb vooral ontzettend genoten van heel veel lekkere dingen en te veel chocoladekoekjes gegeten.

Vorige week dacht ik dat dit mijn laatste eetdagboekje zou worden omdat het qua eten zo goed ging. Ik at gevarieerd en lekker maar ook gezond. Na de afgelopen week heb ik besloten toch nog even 1 a 2 weken door te gaan zodat ik even écht goed op de rit kan. En zo kunnen jullie nog even langer met me mee kijken, want zo te zien vinden jullie dat helemaal niet erg :)

Vanaf deze week noteer ik ook wat ik heb gedronken. Zoals je in mijn vorige dagboekjes hebt kunnen vergeet ik dat regelmatig.

Brenda's eetdagboekje 0302

Maandag

Ik start blue monday met mijn private havermoutbar. Een product dat Quaker me heeft opgestuurd. Ik neem havermout met gedroogde abrikoos, blauwe bes, pompoenpitten, walnoot met een beetje ahornsiroop.

Omdat het op het werk druk is vergeet ik tussendoor mijn banaan te eten. Tijdens de lunchpauze wandel ik met een collega, ik eet twee broodjes op. Wat er op zit weet ik even niet meer, wat ik wel weet is dat het heerlijk weer was. ’s Middags eet ik mijn banaan op.

’s Avonds komt een vriendin eten en eten we een ovenschotel met zuurkool, appeltjes, aardappelpuree, spek, rookworst en ananas. Na het hardlopen heb ik een chocolade krakeling bij de thee wel verdiend ;)

Dinsdag

Ontbijt in de trein met een broodje. Tussendoor tijdens een cursus neem ik een banaan. Daarna bij de lunch 2 broodjes en een restje van de zuurkoolschotel van gister. ’s Middags neem ik een haverkoek.

Na het werk schuif ik aan bij mijn ouders. We eten witlof met ham en kaas uit de oven (mijn lievelings) met gekookte aardappels, jus en een gehaktbal. Ik neem een schaaltje yoghurt toe.

Omdat ik de auto moet krabben voor ik boodschappen ga doen neem ik ook een rol chocolade koekjes mee. Ik neem thuis bij de thee 5 koekjes (als het er niet meer zijn).

Brenda's eetdagboekje 0307

Woensdag

Ik ontbijt met kwark, granola van Yoghurtbarn met gedroogde banaan, cacaonibs en ahornsyroop. Tussendoor neem ik weer een banaan (eentonig, maar als ik aan het werk ben vind ik dat heerlijk). Bij de lunch eet ik een schaaltje homemade snert met een kaal pistoletje en een broodje pindakaas.

Vanochtend vroeg heb ik dadelballetjes gemaakt (het recept dat vandaag online kwam), ik deel uit aan collega’s en eet er zelf 5. Dat zijn er iets meer dan gepland. Als ik thuis kom staat er pasta met gehakt en saus van de kipstoof voor me klaar. We hebben te veel dus ik schep twee keer op. Later bij de thee neem ik nog een paar chocoladekoekjes.

Vanaf vandaag let ik ook op mijn drinken, ik drink namelijk structureel te weinig. De score vandaag: 7 (kleine bekertjes) groene thee, 3 doppers met water en thuis nog een grote mok groene thee

Donderdag

Ik ontbijt met yoghurt, granola, gedroogde banaan, cacaonibs en ahornsyroop. Ik lunch met leftovers: van zoete aardappel maak ik een frittata. Ik eet 1/3 op als lunch.

Ik ben vandaag fruit vergeten te eten, aan het eind van de middag neem ik voor ik van huis ga nog snel een smoothie van een banaan, kiwi en peer. Daarna eet ik nog een 1/4  deel van de frittata.

In de auto richting Hilversum eet ik 2 dadelballetjes en voor ik de studio in stap neem ik nog een broodje pindakaas (ik ben altijd bang dat ik honger krijg als ik even niet kan eten). Bij de Nationale Eettest krijgen we niets te eten, wel jammer. Maar in de auto naar huis eet ik rond 23.00 uur het laatste dadelballetje en 3 chocoladekoekjes.

Qua drinken ben ik vandaag weer in mijn oude patroon gevallen. 3 glazen thee en 1 glas water. Over de hele dag.

Brenda's eetdagboekje 0308

Vrijdag

Ik start de dag met een schaaltje havermout met gojibessen en blauwe bessen. Rond 13.00 uur lunch ik met 2 geroosterde boterhammen met pompoenhummus, kipfilet, geitenkaas en pijnboompitjes. Tussendoor eet ik een (of waarschijnlijk waren het er twee) plakje vers gebakken cake. Ik neem ook nog een handje granola.

We gaan gezellig gourmetten bij vrienden. Ik geniet van de heerlijke stukjes vlees, stokbrood en sausjes. Voor de vorm schep ik ook een keer salade op mijn bord. Later tijdens een spelletje 30 seconden grijp ik (automatisme) nog een paar keer naar de chips.

Ik drink vandaag 1 dopper, 4 bekers thee, 1 glas water en 4 wijntjes

Zaterdag

Ik ontbijt weer met een bordje havermout, met daarin een half appeltje, kaneel, ahornsiroop  en cranberry’s. Ik lunch met een  goed belegd broodje geitenkaas met spinazie en kip. Bij een vriendin trakteer ik op de cake van gister, natuurlijk neem ik zelf ook weer een plakje. Daarna pak ik nog 3 koekjes van tafel.

s’ Avonds heb ik een sushi date met een ander vriendinnetje. Ik weet niet hoeveel sushi ik heb gegeten, het was in ieder geval weer heerlijk! We sloten af met een bolletje mango ijs en een stukje gebakken banaan. Daarna trakteer ik mezelf in de bios tijdens de pauze van de film op een kleine zoete popcorn. Die dus niet zo klein is maar wel op gaat.

Ik drink: 4 bekers thee, 1x dopper met water en 2 glazen spa rood met citroen

Brenda's eetdagboekje 0306

Zondag

Voor het hardlopen ontbijt ik met een snelle boterham met pindakaas. Na in de regen gelopen te hebben neem ik een beker met kwark, kiwi en granola met honing. ’s Middags op verjaardag (opa is 91 geworden) neem ik een slagroomgebakje, een handje borrelnootjes, een bitterbal en een plakje leverworst.

Bij thuiskomst wilde ik uitgebreid gaan koken maar ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Ik dineer in joggingpak op de bank met aardappelkroketjes uit de oven met truffelmayonaise, bieslookmayonaise en satésaus. Daarbij een kaassoufflé en 4 vissticks. (mooie combi hé?)

Ik drink: 2 bekers thee, 2 kleine kopjes thee met suiker, 1 glaasje jus d’orange, 1 glas water en 2 witte wijn.

———————————————-

Bestel nu: De Makkelijke Maaltijden Scheurkalender 2019.

De hippe scheurkalender die niet in de keuken mag ontbreken! Zo zet je in 2019 niet iedere week weer hetzelfde op tafel. Klik hier voor meer informatie.

Hier vind je ook mijn kookboek Snelle klassiekers met een twist! 

Wil je op de hoogte blijven? Volg Brenda Kookt op Facebook, en via Instagram (username @brendakookt) deel ik naast foto’s van mijn recepten ook persoonlijke updates en foodfoto’s. 

Deel je een foto op social media? Vergeet dan niet @brendakookt en #BRENDAKOOKT te vermelden. Zo zie ik je berichtje ook, en dat vind ik super leuk om te zien! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

REACTIES

  1. Anna says

    Super dat je dit eetdagboek deelt! Ik heb je blog net een paar dagen ontdekt en vind het heerlijk om te zien dat op jouw blog gezonde en lekkere maaltijden staan die niet overdreven ‘healthy’ zijn. Op sommige blogs krijg ik soms de indruk dat daar iets te veel de nadruk op wordt gelegd – ook prima natuurlijk, zeker in januari en voor de afwisseling – maar daarom vind ik je eetdagboek juist heel verfrissend; lekkere en gezonde maaltijden en af en toe een koekje of cake gelukkig!!

  2. Nicole says

    leuke week heb je weer gehad en hoe herkenbaar.

  3. kelly says

    Nou misschien ligt het aan mij..maar is dit niet gewoon ‘ back to normal’ en is bijvoorbeeld een paar dagen in lassen met meer vitamine door fruit etc. en minder gesnoep niet een beter voornemen. Ik vind dit een heel normal en zeer gevarieerd eetptroon :) Lekker, gzond en af toe iets minder gezond!! :) Heerlijk trouwens…aarappelkroketjes met truffelmayo!

    • Brenda Kookt says

      HI Kelly, bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad minder snoepen en iets meer gezonde tussendoortjes nemen. Daarnaast zal het hetzelfde blijven, en dat is prima. Genieten van eten vind ik namelijk heel erg belangrijk. En lekker ;)

  4. ester says

    Brenda, je spreekt in je blog over het drinken van een dopper? Kun je me uitleggen wat dat is?
    Kon het in de tekst niet terugvinden.
    Bedankt!

    • Brenda Kookt says

      Hi Esther, een dopper is een fles die je kunt vullen met water. Dit is een vervanger van het bekende flesje water. De inhoud van een dopper is iets minder dan een halve liter. Hier vind je meer informatie: http://nl.dopper.com/nl/

  5. Miriam says

    De havermout die jij als ontbijt eet, eet je die warm of in een andere variant (het lukt mij op de een of andere manier maar niet om het lekker te vinden ;)?

  6. Xiu says

    Ik snap dat je niet van de chocoladekoekjes kunt afblijven, zag op de foto welke het zijn.. Die suikerbruintjes! Die koekjes zijn heerlijk!

    • Brenda Kookt says

      Jaa wel hé? Je blijft maar door eten.. Maar nu koop ik ze even niet meer hoor ;)

  7. Danielle says

    Wederom een heerlijke eetweek! En stop alsjeblieft niet met dit rubriekje, want hij is zó inspirerend!