Ga naar de inhoud

Snap Shots Ischgl| Part 1

Snap Shots Ischgl collage 01

Vorige week vertelde ik je meer over de Culinaire Jacobsweg in Oostenrijk, een hele leuke manier om tijdens een reisje inspanning en natuur te combineren met lekkere culinaire gerechtjes. In het artikel dat ik vorige week plaatste (klik) kun je er alles over lezen. In dit artikel met de Snap Shots die ik maakte kun laat ik je zien hoe onze reis er uit zag.

Dit is part 1, kom maandag terug voor het tweede en laatste deel van de Snap Shots die ik in Ischgl maakte.

Snap Shots KJW 0101

‘mind your step juice’

Het feest begon op Schiphol, hier verzamelden we met ons persgroepje. We gingen met het vliegtuig naar München en vanaf daar werden we met een busje opgewacht.
Op de tweede foto zie je de eerste bergen. Als ik dat zie krijg ik de (wintersport)kriebels al in mijn buik.. we zijn er bijna!

Snap Shots KJW 0102

We checkten in, in hotel Fliana. De kamer was heerlijk luxe, en dat allemaal voor mezelf 🙂
Ik moest me snel opfrissen, want we gingen door naar hét openingsdiner van de Culinaire Jacobsweg. In het Trofana-Royal (sterren restaurant) stond een heerlijk 6 gangen diner op ons te wachten.

Snap Shots KJW 0103

Tafel ‘Holland’..

Snap Shots KJW 0105

..was goed gedekt.

Snap Shots KJW 0107

Het diner begon wat mij betreft met het lekkerste gerechtje van de avond, de gemarineerde zalm was overheerlijk.

Snap Shots KJW 0106

Bij iedere gang hoort een nieuwe wijn..

Snap Shots KJW 0114

#genieten

Snap Shots KJW 0110

We werden goed verwend, op een goede tweede plaats stond voor mij het geroosterde buikspek deze avond.

Na het diner hebben we een laatste drankje gedaan bij de bar van het Trofana Royal voor we terug naar het hotel gingen.

Snap Shots KJW 0201
Ontbijten in een hotel. Ook na het 6-gangen diner van gister (dat om 00.00 uur was afgelopen) kan ik ‘s morgens vroeg ontbijten als een keizer.

Snap Shots KJW 0202

Samen met alle deelnemers (groepjes journalisten uit verschillende Europese landen) liepen we één van de mooie routes van de Culinaire Jacobsweg. Super om eens in de bergen te zijn zonder sneeuw, ook nu was het prachtig.

Snap Shots KJW 0206

Selfie met mijn reismaatje Philippine. In het begin was het fris, maar na een stukje wandelen kregen we het vanzelf warm.

In het begin was het apart om langs de koeien en berggeiten te wandelen, na een tijdje werd het normaal. Die beesten kijken ook niet op of om.

Snap Shots KJW 0205

Super mooi uitzicht. Ik bleef constant om me heen kijken en foto’s schieten.

Voor 2 nachtjes had ik serieus 19 kilo bagage bij me! Ik had nog nooit in de bergen gelopen en wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Daarom had ik ook (veel) verschillende soorten kleding bij me, waaronder sportkleding én een regenpak. Uiteindelijk liep ik keurig in mijn gewone spijkerbroek. Maar wél met mijn hardloopschoenen.

Snap Shots KJW 0204

Onderweg lagen er lekkere verkoelende drankjes voor ons klaar.

Snap Shots KJW 0208

Waarna we weer verder liepen..

Het duurde iets meer dan een uur voor we onze bestemming, de Heidelberger Hütte, bereikte. Het uur vloog serieus voorbij.

Snap Shots KJW 0210

In de berghut maakten de sterren chefs hun gerechten klaar, én wij mochten een kijkje in de keuken nemen.

Snap Shots KJW 0211

Een persmomentje, klik flits, klik klik, flits.

..met lekkere wijntjes. En natuurlijk mochten we alle gerechten proeven. Hier liet ik je de gerechten van dit seizoen al zien. En ja, ik heb alles opgegeten.

Snap Shots KJW 0212

Naast de gerechten van de chefs stond er ook echte Oostenrijkse Kaiserschmarren op tafel. Dit deed me (alweer!) denken aan de wintersport.

Op de terugweg werd het weer steeds slechter, we liepen bijna in de wolken. Dit leverde mooie plaatjes op. En regen.

Snap Shots KJW 0213

Maar eenmaal in de bus terug naar het hotel klaarde het ineens op.

Én zagen we bergmarmotten!

Snap Shots KJW 0215

De vrije tijd spendeerden we in het zwembad. Eerst testten we het buiten zwembad, toen het binnen zwembad en tot slot ging ik op mijn hotelkamer nog even in bad.
Hoe heerlijk is dat na een flinke wandeling?

Snap Shots KJW 0207

‘s Avonds aten we met zijn allen in de Wilderer Hütte. Maar het was geen gewone avond, want Nederland moest voetballen tegen Costa Rica! We dronken Aperol en aten een sinaasappelijsje. Alles voor de oranje stemming 😉

Snap Shots KJW 0209

Team Holland zat er helemaal klaar voor. Achter ons zie je dat de Belgen die avond niet zo vrolijk meer waren…

Dit was part 1 van de Snap Shots die ik in Ischgl maakte. Maandag laat ik je het tweede en laatste deel zien.